Soms zit het mee.... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Babs Eck - WaarBenJij.nu Soms zit het mee.... - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Babs Eck - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee....

Door: wnfbabs

Blijf op de hoogte en volg Babs

02 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Durban

... en soms zit het tegen. Het begon als een goed doordachte en georganiseerde reis, en dat is het natuurlijk nog steeds, maar hoe kan het dan toch dat ik in Durban ben terwijl ik al in Thanda gamereserve, Mkhuze, Kwazulu-Natal had moeten zijn? Vertraging met het vliegtuig is het juiste antwoord. De vlucht van Madrid naar Johannesburg was vertraagd met ruim 2,5 uur en dat was precies genoeg om mij mijn aansluiting te doen missen naar Durban. Na een aantal telefoontjes over en weer met Durban, alwaar de rest van de groep op mij wachtte, besloot African Impact toch te vetrekken naar Thanda, zonder mij. Ik ga een overnachting doen in Durban en vertrek morgenochtend richting het gamereserve. Hmmm, niet zo leuk denk je dan even, heb ik dat... Totdat je via een aantal omwegen (want er moest ook een SAproof dongel aan worden geschaft) bij een prachtig gasthouse aankomt, in een kamer met hemelbed, met een ontzettend hartelijke gastvrouw en gastheer. Samen met wat andere gasten onder een mooie veranda, met geurende bloemen, een heerlijke maaltijd geniet met een lekker glaasje Afrikaanse wijn. Morgenochtend bij zonsopgang moeten zich hier, volgens zeggen, ontelbaar veel vogels melden van uiteenlopende soort. Ik vraag me nu toch af, heeft het zo moeten zijn?! Een ding is zeker, ik had het voor geen goud willen missen! En morgen zien we wel weer.

Sweet dreams!

  • 03 Oktober 2011 - 04:22

    Prina:

    Dat is nog eens geluk bij een ongeluk hebben!

  • 03 Oktober 2011 - 05:53

    Mo:

    Wauw, wat een geweldige wending heeft het verhaal gekregen.
    Ik ben heel benieuwd naar het verloop van deze ochtend, heb je mooie foto's gemaakt..

  • 03 Oktober 2011 - 06:10

    Marieke Simone:

    Hi Babs, ik had vanmorgen helemaal geen zin om naar het werk te komen, zowel qua werk als qua collega's had ik even zoiets van laat maar zitten, wel heel grappig om dan zo'n reisverslag te lezen van jou. Ik zie het helemaal voor me dat je eerst stevig de balen ervan hebt en dan toch zo leuk terrecht komt! Hopelijk heb je het beloofde vogelspectakel ook echt gezien. Even over hier: het weekend was top qua weer en het van Melle feest was best geinig. Ik reed met Juut en Corne mee, die Juut ze zou zonder partner gaan maar vrijdag hadden haar collega's haar toch overgehaald om Arnold mee te nemen, dus wij met 5 man in 1 auto met dat hete weer. Maar het was wel gezellig. Ik ben veel met Rian en haar afdeling op getrokken. Bij aankomst werden er foto's gemaakt per koppel (het lijkt de efteling wel!), gelukkig zag ik in een flits Joke bijna in haar eentje op de foto gaan en ben ik naast haar gesprongen, zij lachen, die foto sturen we naar Babs zei ze meteen. Zondag heerlijk bij Annick in de tuin met badje gezeten met de mannen. Helaas was de landingsbaan naast haar huis open en steeg er werkelijk elke 3 minuten een vliegtuig op! Ruben keek steeds naar boven zo van wat gebeurt hier? Tom vond het wel gaaf.
    Babs geniet van alle onverwachte gebeurtenissen, ik ben best jaloers kan ik je vertellen, wel leuk om zo op afstand mee te kunnen genieten...

    Groetjes en liefs,

    Marieke

  • 03 Oktober 2011 - 06:16

    Marieke:

    Ja wist ik veel dat iedereen mee kan genieten met mijn antwoord, ik ben ook niet echt van deze tijd. Gelukkig staan er geen echte onaardige of genante dingen in mijn reactie!

  • 03 Oktober 2011 - 07:34

    Judith:

    Ha, ha, Babs, ik weet nog goed dat we het hadden over die ±300 Euro extra kosten voor voor een latere vlucht en dat we allebei zoiets hadden van, dat zal wel loslopen... Euh, dus niet. Ben heel benieuwd naar de foto's van het guesthouse avontuur! Vraag me ook af hoe je bij de gamereserve terecht gaat komen, met het plaatselijke openbaar vervoer of heb je al een lift weten te regelen? Het PVM feest was inderdaad leuk en ja, lekker knus op elkaar gepakt er naartoe gereden, (schept toch een band nietwaar). Ik ook altijd met mijn laatste moment ideeën... :-). Niet gedanst helaas, de hoofdact band was niet te vergelijken met de Edwin Evers band van een paar jaar geleden, maar wel gezellig met veel mensen gekletst. Gisteren nog even naar de Singelloop geweest en gekeken naar de start van de halve marathon. Indrukwekkend als je de kopploeg, een 5-tal Afrikaanse mannen als sierlijke gazellen voorbij ziet rennen. Als je daar zo naar kijkt lijkt hardlopen gewoon makkelijk. Leuk dat de weblog in de lucht is , ik kijk uit naar je volgende nieuwtjes! Liefs, Judith

  • 03 Oktober 2011 - 08:36

    Joanna En Jules:

    Wat leuk om zo een verslag te lezen, ga ik helemaal bij houden. grt. Jules en Joanna x

  • 03 Oktober 2011 - 09:06

    Bas:

    Cool ;)

  • 03 Oktober 2011 - 09:20

    Bea:

    Hoi Bea!

    Wat leuk om je eerste verslag te lezen. (Marieke, die van jou is ook leuk hoor, hahahahaha)

    Ik zie het helemaal voor me, Babs! Balen van de gemiste aansluiting en dan toch nog zo verrassend bijzonder de dag eindigen. Ik ben zooo benieuwd naar het verslag van de birds!

    Over het PVM-feest hoef ik niet veel meer te zeggen, merk ik. (Judith, jouw lastminute ideeën zorgen er juist voor dat het altijd spannend blijft!) Ik moet zeggen dat ik het jammer vond dat je er niet bij was Babs! Er hing een zeer gezellig sfeertje en het was weer voor elk wat wils. De grande finale van het laatste uur was inderdaad niet wat we ervan verwacht hadden, maar ach... weer eens "de twist" dansen op muziek -met dezelfde technische kwaliteit als vanuit die tijd- was ook best lachen. ;-)

    Have fun en ik kijk uit naar het volgende verslag!


  • 03 Oktober 2011 - 12:25

    Joke:

    Iedereen is zo snel, ik moet hier nog even een handigheidje in krijgen, aan de ene kant balen dat je daar alleen zit maar ook wel weer spannend, het zal toch een keertje normaal gaan!!! en dan worden we waarschijnlijk allemaal gek. Veel plezier met de nieuwe brillekes

  • 03 Oktober 2011 - 20:59

    Mieks:

    Hey lieve Babski,

    Wat een toppertje ben je toch ook!
    Heerlijk om je reisverslag te lezen (zeker omdat ik niet wist dat je er weer eentje aan het maken was! haha).
    Geniet van al het moois wat je mag overkomen enne euh inderdaad niets is voor niets!

    n lieve groet van mij

  • 03 Oktober 2011 - 21:04

    Cey:

    Typisch geval van Babs verwendag? ;-)

  • 04 Oktober 2011 - 09:00

    Kees:

    Hey schoonheid,

    Ja dat glaasje witte wijn is er niet meer van gekomen, je bent al on tour. Het is wat met jou, de deur nog niet dichtgetrokken of je zit alweer in een onverwacht avontuur. En inderdaad het heeft zo moeten zijn!!!!! Eerst even relaxen, bijkomen, acclimatiseren en genieten van het Afrikaanse leven en dan aan het "grote" werk :-)

    Geniet ervan en ik kijk alweer uit naar je volgende post.

    Kees xx

  • 04 Oktober 2011 - 09:41

    Frits:

    Hé Babs, leuk iets van je te horen! Net terug van vakantie 2 weken prima naar de zin gehad, heerlijk weer iedere dag 30 graden en s'nachts lekker koel. Dat zo'n vervelende vertraging dan weer zo positief uitpakt is toch heerlijk, lekker genieten.

    Doei

  • 04 Oktober 2011 - 10:30

    Anouk :

    Jeeeetje wat n verhaal ! Wat heeeerlijk dat je vertraging had ! hahaha . Ik ben zoo benieuwd hoe het verder verlopen is, hoe je het nu hebt? Vol verwachting klopt mijn hart... Have fun lieve Babsi !! x

  • 07 Oktober 2011 - 12:58

    Jeroen:

    Ha Maat,

    Alles goed daar?
    Heb je inmiddels de "George Baker" CD al gedoneerd daar???
    Tsja, het zit niet altijd mee lees ik wel.

    Have Fun,
    Grt,
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

Thanda Elephant herd

13 November 2011

Voor altijd in mijn hart

31 Oktober 2011

Soms zit het mee......

30 Oktober 2011

Nog maar heel even...

28 Oktober 2011

Wat een dag!
Babs

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 151074

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 22 September 2013

EHRA - Fundraising Trek September 2013

01 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Landen bezocht: