Lente in Zuid- Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Babs Eck - WaarBenJij.nu Lente in Zuid- Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Babs Eck - WaarBenJij.nu

Lente in Zuid- Afrika

Door: wnfbabs

Blijf op de hoogte en volg Babs

16 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nog maar twee weken geleden kwam ik aan in KwaZulu Natal en was alle vegetatie grijs en dor. Maar ten gevolge van een halve dag regen(had ik al verteld dat het echt keihard regende en onweerde in Durban en ik die regen en kou had meegenomen naar Thanda?) en natuurlijk omdat de lente is aangebroken komt de vegetatie langzaam tot leven. Bomen waarvan je denkt dat ze niet enkel in winterstand zijn maar gewoon echt dood, vertonen hun eerste groene blaadjes en hier en daar dienen zich de eerste bloemen aan.

Ook de dierenwereld laat zich niet ongemoeid, overal om ons heen zijn de paringsrituelen in volle gang en de eerste jonge dieren zullen weldra, afhankelijk van de draagtijd, het daglicht aanschouwen.

De regenperiode kan zich ieder moment aandienen, officieel pas vanaf volgende maand (en een groot deel van mij hoopt ook echt heeeeel erg dat het zo lang op zich laat wachten) maar voor de dieren en hun leefgebied liever vandaag dan morgen. Na een behoorlijk warme periode is het sinds gistermiddag een stuk koeler, wat regendruppels gisteravond en wat gerommel vanochtend.

Vanochtend vroeg zijn twee meiden uit mijn groep, onze coordinator, een lekker gek wjf uit Engeland, en de groep fotografen vertrokken. Later op de dag komen daar drie nieuwe “onderzoekers” voor in de plaats en een groep van tien fotografen. Eens kijken hoe de chemie van de nieuwe groep zal worden, altijd spannend.

Wel apart dat het weer twee weken geleden ook minder goed was, de Zulu zeggen dat Afrika weent om de mensen die weggaan. Laten we hopen dat het ook nu weer over anderhalve dag is opgeklaard net als vorige keer. Ik zou het toch heel naar vinden als ik jullie moest melden dat ik hier net zulk weer heb als jullie daar…

  • 16 Oktober 2011 - 20:58

    Cey:

    Nou, wat zal ik zeggen .... het weer was dit weekend fantastisch!! Vollop zon en zeker in het zonnetje een lekkere warmte. Dus eh ... dat mag je de volgende keer wel melden hoor ;-)

    Een dikke knuffel van de kleine meid en van mij!

  • 17 Oktober 2011 - 06:50

    Joke:

    Het lijkt wel of je een sprookje aan het vertellen bent, zo onecht lijkt dit hier allemaal.Ik ben van het weekend naar Noordwijk geweest met inderdaad stralend weer alleen ben ik behoorlijk verkouden en dat is dan weer minder. Hoop dat jij in ieder geval geen rare kwaaltjes krijgt, geniet van alles en wie weet wat je allemaal nog tegenkomt...........

  • 17 Oktober 2011 - 09:24

    Mariëlla:

    Prachtig lijkt me dat, zo'n overgang naar de lente aanschouwen! Ben ook benieuwd hoe zo'n hervorming van de groep zal zijn. Lijkt wel exp Robinson. Haha. Trouwens ook wel wat voor jou!

    Ik zal aan het einde van de week wat zonnestraaltjes uit Turkije sturen. Maar hopelijk blijkt dat niet nodig te zijn!

    X Mariël

  • 17 Oktober 2011 - 12:04

    Kees:

    Hoi Babs,

    Zo te lezen heb je het nog steeds goed naar je zin daar in ZA. En ach een beetje regen mag de pret toch niet drukken ;-).

    Afgelopen weekend heerlijk weer gehad, en dus lekker nog even een stukje gereden op de motor. Waarschijnlijk de laatste rit dit seizoen.

    Nog veel plezier en groetjes.

  • 17 Oktober 2011 - 18:06

    Ria:

    He Babs..heerlijk om je verhalen te lezen, geweldig! Ik waan mezelf ook even in Zuid-Afrika.
    Mijn broer heeft in Amanzimtotie gewoond, vlak bij Durban, en hij is ook weg van dit land.
    Zoveel prachtige natuur..ben benieuwd naar je foto's!
    Geniet zoveel mogelijk nog de komende 2 weken!!
    groetjes Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

Thanda Elephant herd

13 November 2011

Voor altijd in mijn hart

31 Oktober 2011

Soms zit het mee......

30 Oktober 2011

Nog maar heel even...

28 Oktober 2011

Wat een dag!
Babs

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 151058

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 22 September 2013

EHRA - Fundraising Trek September 2013

01 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Landen bezocht: