Wat een week! - Reisverslag uit Ponta d'Ouro, Mozambique van Babs Eck - WaarBenJij.nu Wat een week! - Reisverslag uit Ponta d'Ouro, Mozambique van Babs Eck - WaarBenJij.nu

Wat een week!

Door: wnfbabs

Blijf op de hoogte en volg Babs

08 Oktober 2011 | Mozambique, Ponta d'Ouro

Hoeveel kan een mens meemaken in een week? Veel is de conclusie. Na een niet helemaal soepel verlopen vliegreis, via een enerverende eerste week in Thande ben ik nu voor het weekend in Mozambique.

Na de zeer uitgebreide briefing op maandag zijn we dinsdag direct al op de eerste gamedrive gegaan om.. 6 uur 's ochtends dus van uitslapen is geen enkele sprake! Bepakt met de benodigde lijsten en boeken waarop we bijhouden welke diersoorten we zien en in het geval van leeuwen en olifanten zelfs met naam indien deze al is toegekend. Onze gids en chauffeur, Anton, is een zeer kundig maar ook humorvolle Zuluman dus naast het serieuze werk lachen we ook veel. Een kleine opsomming van de dieren die we al hebben gespot en wel van heel dichtbij; leeuwen, cheetas, wilde honden, giraffes, zebra's, olifanten, diverse antilope soorten, wrattenzwijnen en nog vele andere dieren waarvan ik nu niet de namen paraat heb. Ook hebben we een halve dag gewerkt bij een school, ik kom daar later allemaal nog op terug.

Maar waarom ben ik nu in Mozambique? Tja, het is voor een verwenweekend niets meer dan dat. We verblijven met z'n vier in een te gek beachhouse, 20 meter van het strand met uizicht op zee en het hoogtepunt van het weekend, snorkelen met wilde dolfijnen! Hoe gaat dat aflopen....

  • 08 Oktober 2011 - 17:43

    Mieks:

    Wow............

    Hoor / lees graag je verhaal!
    Wat maak je weer enorme enerverende ervaringen mee!

    dk knfl en liefs

  • 08 Oktober 2011 - 21:37

    Joanna En Jules:

    Hi Babs,

    fijn dat alles naar wens is, klinkt allemaal zeer bijzonder,

    liefs Jules en Joanna xx

  • 09 Oktober 2011 - 09:06

    Anouk:

    Dat klinkt ontzettend gaaf!! geniet van alles!!! x

  • 09 Oktober 2011 - 10:30

    Pieter :

    He Babs... klinkt als genieten met HOOFDLETTERS daar. Doe je goed. Herken het gevoel en ben toch wel lichtelijk jaloers hier in NL zittende achter de pc. Hou me op de hoogte

    Liefs Pieter

  • 09 Oktober 2011 - 10:30

    Ria:

    He Babs...wat geweldig wat jij al mee hebt gemaakt!! Daar is mijn marathon niets bij.
    Wij zijn daarna nog een weekje in Berlijn gebleven...heerlijk weer en een geweldige stad om er te vertoeven.
    Wat ben jij een avonturierster als ik jouw verslagen lees. Het lijkt me ook heerlijk zo heel de dag in de natuur, maar is niet zonder gevaar denk ik. Ik vind het geweldig om jouw hele avontuur zo te volgen. Geniet ervan!!
    Groetjes en liefs,
    Marco en Ria

  • 09 Oktober 2011 - 12:21

    Marieke:

    Jeetje Babs klinkt helemaal super! Wilde dieren spotten door de week en dan om bij te komen van al het "harde werken" een weekendje in een beach house en lekker zwemmen met dolfijnen. Ik zou daar blijven als ik jou was. Ik bedoel hier gaat het leven ook verder maar ja, het giet van de lucht en de herfst slaat in als een bom. Maar ik spot hier ook van alles er kwam net een koolmeesje uit een vogelhuisje wat al jaren onbewoond in onze tuin hangt, o.k. echt spectaculair is het niet maar ja we praten hier gewoon over Brabant he. Ik geniet met je mee.......

  • 09 Oktober 2011 - 14:22

    Geert:

    Hola Babs, ik moet morgen weer beginnen na 4 weken vakantie en denk "ik ga alvast wat mail inlezen" ... pfff, geweldig om te horen dat je weer met je neus in de boter bent gevallen, maar op tijd ook zonnecreme eej anders verbrandt je.
    Okee Be geniet ervan je verdient het, dwingt het af, prachtige verhalen. Have Fun!!!
    Veel liefs groetjes Geert

  • 10 Oktober 2011 - 06:32

    Remko:

    Hoi Dierbare,
    Ik dacht dat je ging afzien en hard werken, maar dit is meer een happy cheppy reis:-) wel mooi hoor en je moet je zelf natuurlijk een beetje verwennen zeg maar. Heel veel plezier en ik lees met plezier mee over de ontdekkingen. Is het beachhuis trouwens van een ene W.A. van Buuren?
    Dikke knuffel

  • 10 Oktober 2011 - 06:35

    Joke:

    Hoezo jaloers!!!!!!!!!!!!! Wat klinkt dat allemaal waanzinnig, maak maar lekker veel foto's, hier mis je niks en daar heb je alles. Genieten maar.xxx

  • 10 Oktober 2011 - 07:17

    Mariëlla:

    Hee Babs, wow te gek hee! Wat een avonturen. En dan komt er ook nog snorkelen met dolfijnen aan. Kijk in hun ogen en voel dat er dan iets heel bijzonders met je gebeurt!
    X Mariël

  • 10 Oktober 2011 - 07:20

    Mariëlla:

    shit, niet goed gelezen....
    Je hebt toch zeker wel in de ogen van de dolfijnen gekeken hè!?!
    ;-)

  • 10 Oktober 2011 - 07:37

    Bertil:

    Hé zusje,

    Klinkt gaaf, kun je het nog wel volhouden?
    Ik weet dat het afzien geblazen is, maar iemand moet het doen!

    Geniet ze!

    Groetjes, Bertil

  • 10 Oktober 2011 - 14:50

    Kees:

    Nou nou nou, WERKvakantie noemt ze dat. Zo lust ik er ook nog wel een paar :-)

    Geniet ervan.

    Groetjes xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Ponta d'Ouro

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

Thanda Elephant herd

13 November 2011

Voor altijd in mijn hart

31 Oktober 2011

Soms zit het mee......

30 Oktober 2011

Nog maar heel even...

28 Oktober 2011

Wat een dag!
Babs

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 151189

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 22 September 2013

EHRA - Fundraising Trek September 2013

01 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Landen bezocht: