3day Sossusvlei - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu 3day Sossusvlei - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu

3day Sossusvlei

Blijf op de hoogte en volg Babs

30 Augustus 2013 | Namibië, Windhoek

Sesriem area, Namib Naukluft National Park, dinsdag 26 t/m 28 augustus

Na onze reisgenoten ontmoet te hebben op het kantoor van Wild Dogs Safari’s, onze touroperator, we zijn met 13 (variërend van Japanner tot Ier tot Aussie tot..) een chauffeur/ gids en een kok, zijn we er klaar voor. Drie dagen in tent in misschien wel het mooiste duingebied, zeker is dat het het op 2 na hoogste duingebied ter wereld is. Daar gaan we o.a. een 5km klim/wandeling maken. Wat zou zwaarder zijn, 141 km in de woestijn of 5km in die hoge duinen… ;-)?

Na uren behoorlijk afzien, Joke en ik waren per ongeluk op de achterbank terecht gekomen, en ik kan je vertellen ieder bobbeltje voelt achterin als een gigantische berg, en een klapband, kwamen we tegen 4uur aan op onze overnachtingsplaats, Sossusvlei Camp. Na snel alle tenten opgezet te hebben, hop allemaal weer de wagen in voor een mooie zonsondergang vanaf Dune 1. Mama mia, wat een klim was dat! Niet iedereen van de groep is dus boven aangekomen, een aantal moest halverwege afhaken.. Eerlijk gezegd was het uitzicht prachtig en de weg er naartoe ook maar de zonsondergang…. Mwah..

Na een zeer koude nacht, Joke dacht in Nederland nog dat ik een beetje overdreef toen ik zei dat het koud kon worden (moet ik echt muts, handschoenen en dikke fleece meenemen?!?) was ze nu maar wat blij met deze raad want kun je nagaan, nu slapen we nog in tenten! Enfin, tijd voor een mooie zonsopgang dus opstaan om 5 uur, geen tijd voor ontbijt, direct wegwezen. Als je van onder naar boven kijkt onderaan Dune 45 denk je nog een beetje; 170 meter moet te doen zijn en zo steil is het niet maar toch slaat dat al snel om in ademloosheid en dat is niet vanwege het uitzicht :-). Maar vandaag rustig aan want iedereen moet mee, ook de mensen met minder uithoudingsvermogen. Na de trip naar boven verder over drooggevallen rivieren en valleien met hun mooie als craquelé uitziende bodem , weer een (kleine) duin hier en daar. Wat een prachtige vlaktes ook waar we veel springbok en struisvogels tegen kwamen op weg naar Deadvlei, een door duinen ingesloten (zout)pan waarop dode bomen na duizenden jaren nog steeds overeind staan.

Afdalen van zo’n hoge duin gaat overigens aanmerkelijk sneller, recht zo die gaat en proberen op tijd te remmen.. Hat was heet en het was zwaar deze barre tocht maar meer dan de moeite waard! Bij de wagen aangekomen stond er een heerlijk warm ontbijt voor ons klaar, daarna weer terug naar het kamp voor een beetje relax time. Het is een wild(e) dag want bij aankomst in kamp stond er een gemsbok (Oryx in Afrikaans en nationaal dier van Namibië) op ons te wachten en later waren ook veel springbok en een jakhals van de partij. Later op de dag weer de wagen in voor een trip naar Sesriem Canyon, een mooie kloof van een kilometer lang waar we in zijn afgedaald en doorheen hebben gewandeld. Ter afsluiting van de dag een braai (BBQ) met … springbok en boerewors.

Tot zover mijn verhaal want ik moet nu echt stoppen. We worden over een kwartier opgehaald voor de volgende trip, 7day Northern Namibia waarin we o.a. Etosha gaan bezoeken. Zodra de mogelijkheid er is horen jullie me weer.

Hartelijke groetjes vanuit een zonnig Windhoek,
Babs

• 30 Augustus 2013 - 09:24

Holle Bolle Jeroen:

Ha Maatjes, geweldig daar toch?

Have fun.

Grt. uit de Efteling.

• 30 Augustus 2013 - 11:12

Carlo:

De 'gevreesde' beklimming hebben jullie toch maar mooi getrotseerd, bikkels!

• 30 Augustus 2013 - 11:50

Gaby Van Eck:

Kijk uit dat het niet te wild wordt :)
    Fijn avontuur! Liefs Gaby

• 30 Augustus 2013 - 14:26

Ivon:

Helemaal te gek.Mijn petje af hoor .Maar wel schitterend he.Ivon

• 30 Augustus 2013 - 17:03

Manja:

Knap hoor dat klimmen in het zand. En dan nog al dat moois zien. Dat is genieten.

• 30 Augustus 2013 - 22:10

Ria Graus:

jullie zijn kanjers meiden :-) echt zo gaaf - mijn voetstappen staan ook op dune 45 en door jullie mooie verhaal was ik weer even terug.
    Heel veel plezier in Etosha enne heeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel foto's maken he!

Go for it girls x

• 31 Augustus 2013 - 19:32

Marieke:

Wauw wauw wauw.
    Wat n heerlijke reisverslagen schrijf je toch weer Babski! Zo komen wij ook weer n stukje dichterbij jullie belevenissen aldaar!
    Gaaf en goed wat jullie daar doen!
    Genietse en ik kijk uit naar t volgende verslag!
    Warme grtn, Mariek

• 02 September 2013 - 08:10

Sylvia Lamkin:

He meiden, Van Ria de tip over de site van Babs gekregen. Super leuk om jullie te volgen. Ik vind jullie nu al kanjers. Ben benieuwd naar het volgende reisverslag!

• 02 September 2013 - 09:12

Ko Van Belois:

Volhouden die resiverslagen, schetst mooi beeld van jullie ervaringen kan me er zo in verplaatsten!!

Veel plezier.

Gr, Ko.

• 04 September 2013 - 22:36

Marieke Simone:

Hi stoere, toffe Babs en Joke,
    Heerlijk om jullie trip zo gedetailleerd mee te krijgen. Ik zou graag in jullie schoenen staan, vooral tijdens de relax en geniet momenten dan he. Geniet-ze met volle teugen. Ciao ciao Marieke

• 05 September 2013 - 09:40

Petra:

Hé ladies, zo te lezen gaat het helemaal goed daar met jullie. Jullie noemen in je vehalen dieren waar ik nog nooit van gehoord heb, dus ik steek er nog wat van op ook! Super veel plezier nog en geniet!
    Groetjes, Petra