7day Northern Adventure - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu 7day Northern Adventure - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu

7day Northern Adventure

Door: Babs

Blijf op de hoogte en volg Babs

06 September 2013 | Namibië, Swakopmund

Vrijdag 30 augustus (+/-300km):

Gisteren overnacht in het bijzonder mooie Vondelhof, mooie hemelbedden en een heerlijk, rijkelijk vloeiende warme douche. Jammer dat het zo koud was anders hadden we ook nog kunnen genieten van het zwembad en de lekkere ligstoelen. ’s Avonds te lekker gegeten in restaurant Nice waar we kozen voor zes heerlijke voorgerechten i.p.v. één hoofdgerecht, als toet Malva pudding want; local is lekka!, lekker wijntje erbij en wij weer helemaal gelukkig!

Vanochtend gaan we op pad voor onze tweede trip, zes dagen toeren door noord Namibië. We worden al direct opgehaald met de wagen waar we ook mee gaan reizen EN we zijn de eerste die worden opgehaald dus wijs geworden na de eerste ervaring pikken we direct de beste plaatsen in, voorin achter de bestuurder. Al rap blijkt dat we deze reis slechts met zes zijn, exclusief Milner onze gids en Kaleb zijn assistent, dus we kunnen ieder onze eigen rij stoelen in beslag nemen, perfect veel ruimte voor je spullen en allemaal een plekje aan het raam. We lijken wel een stel kleine kinderen dat op schoolreisje gaat en eerlijk gezegd voelt het ook een beetje zo, vol gezonde spanning en met veel verwachting..

Vandaag gaan we naar AfriCat Foundation, een soortgelijke opvang als N/a’a n ku sê. Na uren toeren en diverse stops komen we aan op een prachtige kampsite, Okonjima waar we om 3 uur opgehaald zullen worden door AfriCat Foundation voor een tour langs de opgevangen dieren. Eerst lekker lunchen en een beetje rondwandelen en lezen in afwachting. Er is een leuk klein zwembad (met gek genoeg eromheen knettergroen gras) en een toilet van waaraf je vrij uitzicht hebt op de mooie wijde omgeving. Om aan te geven dat de toilet bezet is hang je een touw over het pad. Maar om 3 uur gebeurt er niets, om haf 4 ook niet.. maar eens informeren hoe het zit. Oeps, de wagen die ons op zal halen staat met pech. Eindelijk om half 5 komt de wagen en omdat we nog maar zo weinig tijd hebben voordat het donker is gaan we niet naar de kliniek maar direct naar het voeden van luipaard Wahoo en dan door naar de enclosure van 4 cheeta’s. Die waren na een dag de toeristen echt wel beu, hoe goed bedoelt ook, dus die hebben we al snel met rust gelaten.

Terug in het kamp waar Kaleb inmiddels het diner bijna gereed heeft. Het is een ongelooflijk koude dag dus na het eten nog even bij het kampvuur, allemaal dik aangekleed, maar dan van ellende al vroeg naar bed.