Snorkelen met dolfijnen. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Babs Eck - WaarBenJij.nu Snorkelen met dolfijnen. - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Babs Eck - WaarBenJij.nu

Snorkelen met dolfijnen.

Door: wnfbabs

Blijf op de hoogte en volg Babs

11 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Durban

Snorkelen en Babs dat zijn twee dingen die niet samen gaan zo bleek al rap. Dat het niet enkel aan mij lag wil ik hier wel even benadrukken. Toegegeven, ik ben absoluut geen waterrat en zeker niet op open zee maar de omstandigheden waren in dit geval ook zeker niet optimaal. Huizenhoge golven, een onwijs harde wind maakten het al een heel avontuur om op de boot te blijven zitten laat staan zonder doodangsten van die boot af te springen nadat de eerste dolfijnen zich lieten zien. Eigenlijk direct was een groot deel van de snorkelaars ver van mij vandaan dan wel onzichtbaar door, ik kan het niet vaak genoeg gezegd hebben, die hoge golven... Hoewel ik me nog goed herinnerde wat me verteld was betreffende het snorkelgebruik en ik ook niet in paniek was kreeg ik het met die snorkel niet voor elkaar. Gevolg was grote slokken zout zeewater naar binnen. Dan maar zonder dat onding, grote happen adem en kopje onder...

In een woord, fantastisch! Wat een mooie, elegante dieren en wat waren we bevoorrecht dat we niet enkel de “bottlenose dolfin” zagen (wie kent ‘m niet; daar heb je Flipper..) maar ook de zeldzame “humpback dolfin” waarvan er volgens onze gids nog maar zo’n 400 op de wereld zijn!

Klinkt als een sprookje nietwaar?! Nou aan dat sprookje kwam al snel een eind!! Toen we eenmaal weer aan boord waren en op zoek gingen naar een volgende groep dolfijnen werden ik en nog twee meiden van Thanda me daar toch zeeziek ... Ik heb de dolfijnen nog wel gezien maar dan vanaf de boot want ik was echt niet meer in staat die golven nogmaals te trotseren.

Gelukkig konden we er achteraf alle drie heel hard om lachen en, most of all, we hadden het voor geen goud willen missen, wat was dat weer een prachtige ervaring! Niet alleen voor ons snorkelaars een succes maar ook de dolfijnen hebben genoten, als dank kregen sommige van ons een trosje zeewier aangeboden om mee te spelen. Van te voren heb ik even geaarzeld, moet je dat willen, zwemmen met dolfijnen, bang als ik was dat het semi-tamme dolfijnen zouden zijn, in een klein basin beroofd van hun vrijheid. Niets is minder waar, met respect werden de dolfijnen benaderd en enkel als zij zelf aangaven ermee akkoord te gaan. Zo kan het dus ook!

Ngizokubona (see you again)

  • 11 Oktober 2011 - 19:35

    Bertil:

    Hé zusje!

    Mooi avontuur!
    Prachtig zijn ze hè, die dolfijnen!

    Koeakoemikki (mexicaans)

    Groetjes, Bertil

  • 11 Oktober 2011 - 19:54

    Cey:

    Ik zeg ... je gaat lekker! :-D

  • 12 Oktober 2011 - 05:45

    Frits:

    Hey Babs!

    Dit zijn toch wel de dingen die je nooit meer vergeet, eerst al die landdieren en dan het weekend op zee, binnenkort weer aan de klus zeker!! of is het alleen maar feest!

    Geniet ze!


  • 12 Oktober 2011 - 06:17

    Judith:

    Wat gaaf! Het klinkt wel heftig met de hevige golfslag er ook nog eens bij. Ik zeg ter land, ter zee en in de lucht! Komt er ook nog een wildlife spotting sessie in de lucht :-) ? Het klinkt nu al als een onwijs avontuur. Veel plezier!


  • 12 Oktober 2011 - 06:44

    Joke:

    Het klinkt als een sprookje, ik ben dus wel een echte snorkelaar en ik had dit graag met je willen meemaken. In één woord geweldig babsie, ik ben nu al nieuwschierig naar je volgende avontuur.xxx

  • 12 Oktober 2011 - 07:29

    Monique:

    Wauw, wat een ervaring! Jou reisverslagen zijn geweldig om te lezen, wat een enthousiasme en het is heerlijk om erop uit te maken dat jij met volle teugen geniet.
    Op naar jou volgende ervaring.... Geniet ervan!

  • 12 Oktober 2011 - 08:23

    Mariëlla:

    Dus mijn tip was toch nog op tijd!
    Maar een goede tip tegen die deining was beter geweest! ;-) Volgende keer watje in je linkeroor doen. (Jij bent toch rechts hè?! Zo niet, dan je rechteroor.)

    Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!

    X Mariël


  • 12 Oktober 2011 - 09:29

    Madelon:

    He Babs,

    komt me heel bekend voor;) Niet die dolfijnen helaas maar k......d over de rand in een bootje haha. Gelukkig is de Challenge minder zwaar..doe je weer mee als vrijwilliger volgend jaar? De inschrijvingen zijn nl gestart....schrijf ik je in? Hopelijk wel want je brengt een hoop gezelligheid mee!

    gr. Madelon

  • 12 Oktober 2011 - 11:06

    Anouk:

    whaaahhahahaaa ECHT weer iets voro jou !! ik zie dat helemaal zo voor me!! Maar hoe gaaf !!
    Ik krijg er kippenvel van !!! You go girl, op naar de volgende avonturen! en deze... die pakt niemand meer van je af !! Dikke klapkus !

  • 16 Oktober 2011 - 10:18

    Pieter Koppies:

    He Babs

    Dolfijnen voeren met zeewier is in ieder geval sympathieker dan voeren vanuit zeeziek zijn.
    maar wederom een super gave ervaring.
    Heb je ook het geluid van ze gehoord onder water, of was het daar te onrustig voor.
    dat kun je met duiken zo prachtig horen. die hoge squeek geluiden van ze . Heel anders dan wanneer je walvissen hoort onder water. Heb ze in Mozambique beide onder water mogen ervaren. De walvissen zelfs op 5 meter afstand............
    Maar gave foto's ook. Heb je een onderwater camera bij je?
    Liefs Pieter

  • 12 Februari 2017 - 15:47

    Daan:

    Hallo Babs,

    Vraagje aan je nav je blog, ook al is de reis een paar jaar geleden gemaakt. Ik zie dat je gesnorkeld hebt met dolfijnen - waar heb je dat geboekt? Wet je de naam van de organisatie nog, of heb je misschien contactgegevens?

    Vast bedankt!
    Derk & Daan

  • 14 Februari 2017 - 14:00

    Babs:

    Hi Derk & Daan,

    Ik heb echt geen idee met wie ik dat heb gedaan, dat was via de organisatie waarvoor ik vrijwilligerswerk deed geregeld. Weet nog wel dat het in Punta d'oro Mozambique was.. Even googlen dan moet je wel wat kunnen vinden.

    Succes en goede reis!

    Babs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Durban

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Recente Reisverslagen:

13 November 2011

Thanda Elephant herd

13 November 2011

Voor altijd in mijn hart

31 Oktober 2011

Soms zit het mee......

30 Oktober 2011

Nog maar heel even...

28 Oktober 2011

Wat een dag!
Babs

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 2531
Totaal aantal bezoekers 151148

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2013 - 22 September 2013

EHRA - Fundraising Trek September 2013

01 Oktober 2011 - 31 Oktober 2011

Big Cat Elephant Rhino Research en Conservation

Landen bezocht: