Terug in Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu Terug in Namibië - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu

Terug in Namibië

Door: Babs

Blijf op de hoogte en volg Babs

27 Augustus 2013 | Namibië, Windhoek

Vandaag om 12.00 uur opgehaald door de uitzwaaigroep en na een kop koffie en een broodje op naar Brussel. Daar aangekomen direct tegen Joke en Jaap aangelopen, inchecken en hup naar Starbucks voor nog maar weer een koffie. Na wat zwaaien over en weer was het echt tijd achter de coulissen te verdwijnen en ons richting gate te begeven.

Vlucht Brussel-Cairo was maar 4 uur maar duurde voor mijn gevoel 3 dagen, je kunt dat zo eens hebben.. Na een goed verblijf op Cairo airport, het enige minpuntje is dat ze geen stoelen of banken hebben voor de wachtende mens dus een beetje rondhangen of met één bil op een stang zitten was het enige dat ons restte. Gek dat je daar niets merkt van het geweld dat zich in het land afspeelt.. Cairo-Joburg begon met eten. Nog steeds met Egyptair dus geen glaasje wijn erbij maar verder erg smakelijk. Deze vlucht duurde 8 uur en na het eten was het inmiddels ver na middernacht dus tijd voor een slaapje. Kort na het ontbijt was het alweer landen om vervolgens in Joburg de vlucht naar Windhoek te nemen. Daar aangekomen waren de koffers eerder binnen dan wij ivm een last minute nog in te vullen douaneformulier dus alles liep gesmeerd.

In de hal stond Willie, de chaffeur, op ons te wachten om ons naar ons backpackersverblijf te brengen, Chameleon. Daar hadden we precies een uur om ons gereed te maken voor ons eerste avontuur.. Sundowner ride with Equitrails! Een twee uur durende tocht te paard onder leiding van Sam (vrouw) door de mooie, ruige omgeving net 15 km buiten Windhoek. En het was geweldig, wat een rust! De naam van mijn paard ben ik even vergeten maar het was een nogal dominant, agressief typetje en vreemd genoeg konden we het prima vinden samen :-). Ik sloot de rij net achter Joke en kon haar daardoor wat aanwijzingen geven waardoor de rit als een zonnetje verliep, geen centje pijn.

Net voor we terug waren op de farm kwamen we op een mooie open plek waar een tafel met lekkere hapjes en drankjes voor ons klaar stond, wat een genot! Daarna nog een kleine 10 minuten te paard, inmiddels in het donker, waren we terug op de farm en na een lift terug naar Chameleon en nog een lekkere cappuccino als afsluiter was het dan toch echt tijd om naar bed te gaan.

Wat een dag en wat heerlijk om weer terug te zijn in Namibië!
Oh ja, dat van geen centje pijn is niet helemaal waar hoor, hier en daar is het toch wel wat gevoelig..

Dikke kus,
Babs

• 27 Augustus 2013 - 08:46

Kees:

Je maakt me nu al jaloers !

• 27 Augustus 2013 - 09:28

Plonie:

Oooooo wat een leuk begin van jullie reis!! En wat leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken en nog gaan meemaken!!! ja en wat pijn in de billen mag he!! Ook prachtige foto,s!!
    Genieten jullie er maar van hoor en neem af en toe een verfrissende mentosje of kauwgom als er geen drankje in de omgeving is!!
    Dikke knuf vanuit Prinsenbeek xxxx

• 27 Augustus 2013 - 09:55

Thijs:

Naam van dat paard zal wel Rampaart zijn gezien het karakter van het besst

• 27 Augustus 2013 - 09:57

Madelon (WNF):

He Babs, wat ontzettend gaaf! Leuk om op deze manier ook weer iets van je te horen! Kijk uit naar de rest van je reisverslagen;) Have fun! gr. Madelon

• 27 Augustus 2013 - 10:33

Aleida:

Superleuk om je verhaal te lezen! Geniet ervan en straks succes met de wandeltocht!!

• 27 Augustus 2013 - 10:46

Mariella:

Leuk hoor, hoop de komende tijd dagelijks de dag te kunnen beginnen met een verslag van jullie! Dan geniet ik lekker mee. Veel plezier dames! X Mariël

• 27 Augustus 2013 - 13:46

Manja:

Wat fijn dat jullie genieten

• 27 Augustus 2013 - 20:13

Elvira:

Wat een goed begin van jullie trip! En ik begrijp wel Babs waarom het zo klikt tussen jou en een dominant, agressief typetje...:-) Veel plezier nog! X

• 27 Augustus 2013 - 20:33

Carlo:

Lekker beginnetje!

• 27 Augustus 2013 - 21:01

Gaby Van Eck:

Babs, wat een schatje hoedje op... en wat een mooi verhaal: een mooie start!

• 27 Augustus 2013 - 21:21

Ivon :

Hoi Babs en Joke helemaal te gek.wat een te gek begin.
    ik kan me voorstellen dat een tocht op een paard onvoorbereid wat pijnplekken geeft
    Genieten dames
    Liefs je moeder.

• 28 Augustus 2013 - 06:53

Kees Vuyk Noorland:

Hallo Babs en Joke. Dat ziet er goed uit daar en wat een leuk begin, ik hoop dat de rest ook zo leuk word. Groeten Keeske

• 28 Augustus 2013 - 13:46

Harald:

zoo, dat jij het goed met dit paardje kon vinden verbaasd me niet... ;-)
    Veel plezier nog B&J. Ik kijk vast uit naar volgend verslag.
    Harald

• 28 Augustus 2013 - 18:56

Harry Van Tilburg :

Hallo Babs ;

Dat ziet er geweldig uit zo op dat paard , probeer het nu ook eens een met je loopschoenen wie weet dat een extra training je goed doet .

Groetjes Harry

• 29 Augustus 2013 - 08:43

Clémence:

Lieve meiden,
    Geweldig, ik wil nog veel van jullie belevenissen lezen!
    vr gr Clémence