N/a’an ku sê - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu N/a’an ku sê - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu

N/a’an ku sê

Door: Babs

Blijf op de hoogte en volg Babs

29 Augustus 2013 | Namibië, Windhoek

Windhoek, maandag 26 augustus

Vandaag kunnen we lekker uitslapen want pas om 13.00 uur gaan we weer op pad. We gaan vanmiddag naar N/a’a n ku sê, voor de diehards onder ons bekend van Animal Planet. Dit is een opvang voor wildlife dat gevangen of verwond is geraakt door toedoen van de mens, ook verweesde dieren worden daar opgevangen met als doel ze weer vrij te laten als ze oud en/ of sterk genoeg zijn. Wij gaan voor de Carnivore Feeding Tour.

Zoals gezegd, eerst lekker uitslapen en dan een lekker ontbijtje maken in de gezamenlijk keuken. Na het ontbijt even lekker uitbuiken bij het zwembad want hoewel het nog vroeg is, is het al lekker warm. Tegen 10 uur vertrekken we naar de supermarkt in de buurt om spulletjes voor de lunch te halen maar al snel lopen we tegen een artcraft marktje aan, waar direct al de eerste souvenirs worden aangeschaft, en een leuk shopje waar je ook heerlijke salades kunt krijgen dus al snel is besloten de boodschappen in te ruilen tegen voor zo’n lekker hapje. Al met al is het weer hollen om op tijd terug te zijn en eenmaal terug in onze kamer denk ik ineens, hier klopt iets niet.. Ik hoor hard stromend water in de badkamer, staat er hier nu in onze kamer iemand onder onze douche?! Ik kijk en zie dat de glazen deur beslagen is en de ruimte van toilet en wastafel onder water staat. Ik loop snel naar de receptie voor hulptroepen die direct meekomen. Pijp afgebroken onder de wasbak en mazzel dat we op tijd terug waren anders had heel onze kamer onder water gestaan met houten vloer en onze tassen op de grond!

De chauffeur brengt ons in 45 hobbelende minuten terug in de richting waar we gisteren vandaan zijn gekomen want het ligt slecht 10 km van het vliegveld. Bij N/a’an ku sê aangekomen gaan we, na ondertekening van een formulier waarop staat dat hen geen enkele blaam treft als we terugkomen met een aantal ledematen minder, naar de auto’s. Joke en ik springen in de open jeep op de voorste rij dus goed uitzicht! In een paar uur tijd gaan we langs de diverse enclosures met daarin Lucky, de 3-potige cheeta, de Afrikaanse wilde honden die met de hele bups net een heel wrattenzwijn toegeworpen krijgen, luipaarden, bavianen, caracals en 3 echt gigantische leeuwen. Stuk voor stuk prachtige dieren maar wat een onrecht dat ze door toedoen van de mens hier terecht zijn gekomen..

Om de dag goed af te sluiten hebben we een tafel besproken bij Joe’s Beerhouse, de place to be in Windhoek.

Tot snel!

• 29 Augustus 2013 - 23:04

Marcel:

Hoi Babs en Joke,
    Superleuk om op deze manier van jullie stoere avonturen op de hoogte te blijven!
    Veel plezier daar.

• 30 Augustus 2013 - 07:10

Rianne:

Hoi Babs, echt leuk om jullie avonturen te lezen. Ik geniet ervan. Groetjes Rianne

• 30 Augustus 2013 - 07:16

Michael:

He Babs en Joke,
    Lijkt me geweldig om te zien en te doen.
    Wat wel opvalt dat jullie altijd lekker uitslapen en dan van de ene eetgelegenheid naar de andere reizen en tussendoor de Afrikaanse natuur bezichtigen.
    Dat is natuurlijk om deze week goed aan te sterken om volgend week aan het echte werk te beginnen.
    Veel succes en blijven schrijven he.

• 03 September 2013 - 10:38

Harald:

Hallo B&J! Leuk verslag!
    Niet zielig voor zo'n wrattenzwijntje?
    Grroeten en veel plezier.
    Harald