7day Northern Adventure, dinsdag 3 september-310km - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu 7day Northern Adventure, dinsdag 3 september-310km - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu

7day Northern Adventure, dinsdag 3 september-310km

Door: Babs

Blijf op de hoogte en volg Babs

07 September 2013 | Namibië, Swakopmund

Vanochtend konden we voor een keer lekker uitslapen, pas om 7 uur ging de wekker. Gisteravond bleef het tot ver na zonsondergang nog warm. Ons kampement stond op een paradijselijke plek, echt hemel op aarde! Mooi rood zand en overal om ons heen grote, hoge rode rotsen. Deze plek deelden we met de loslopende koeien en paarden van de boeren in de omgeving. Een zwembadje en bar hoog boven op een mooie rotspartij, onze douche tussen de rotsen in de zon mét warm water (door vuur gestookt). Kun je je voorstellen, in je niksje met de zon op je lijf midden in de natuur onder een warme waterstraal?! Tja, ik weet zeker dat bij sommige van jullie nu de rillingen over het lijf lopen maar voor mij is dat op en top genieten.

Verder gaan we, via de Grootberg Pass naar Twyfelfontein Damaraland waar we de wereldberoemde (volgens de gids) Bushman (San tribe) rotstekeningen gaan bekijken met als klap op de vuurpijl, Lionman (een leeuw met lange staart omhoog met aan het eind een hand ipv pluim, tevens zijn de klauwen handen. Het gaat hier om een medicijnman die in trance is en één wordt met een leeuw, een krachtig dier). Deze rotstekeningen zijn tussen de 2000 en 7000 jaar oud en gemaakt in rood zandsteen. Bij terugkomst bij de wagen is Kaleb weg… We rijden zonder hem naar een nabijgelegen campsite en daar is hij, onder een boom lekker in de schaduw met een tafel vol lekkere dingen. Na de lunch gaan we met de meiden lekker op het balkon van de bar/ receptie zitten om wat te lezen, bloggen en om kaarten te schrijven. Tegen een uur of 3 vertrekken we op naar de volgende bestemming, Madisa, ons laatste bushcamp voordat we weer naar de bewoonde wereld vertrekken..

Ook nu weer een soort van idyllisch plekje onder de bomen en tussen de rotsen aan de rand van de nu droge Ugab rivier (dit is dezelfde rivier als waar we straks de olifantenmonitoring gaan doen dus er is een mogelijkheid dat er nog één voorbij komt wandelen..). Snel kampement opzetten en onder een boom aan de wijn, heerlijk! Al snel horen we een luid miauw aan komen wandelen, een lekkere dikke kat komt ons gezelschap houden en springt bij iedereen op schoot om aandacht te vragen.

We eten een heerlijke goulash en na koffie en nog wat wijntjes gaan we moe maar voldaan slapen.