7day Northern Adventure, woens. 4 september-420km - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu 7day Northern Adventure, woens. 4 september-420km - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Babs Eck - WaarBenJij.nu

7day Northern Adventure, woens. 4 september-420km

Door: Babs

Blijf op de hoogte en volg Babs

07 September 2013 | Namibië, Swakopmund

Early rise vandaag want we moeten helemaal door tot Swakopmund, onze eindbestemming voor dit moment. Kost ons ook geen enkele moeite om wakker te worden want zodra de kat de eerste geluiden hoort staat hij weer luid miauwend naast de tent.

We zijn wat stil tijdens het ontbijt wetend dat dit onze laatste nacht in de bush was voor nu en het moment van afscheid nemen van de groep ook rap naderbij komt. Milner trakteert ons nog maar eens op het zingen van een werkelijk te vals gezongen Afrikaans lied, waar we hem al de gehele reis ontzettend om uit lachen en bij tijd en wijle smeken of hij aub zijn mond kan houden, tijdens het opruimen. We gaan via Skeleton Coast road, en net voor Swakopmund stoppen we bij Cape Cross waar een grote kolonie zeehonden bivakkeert, in bepaalde tijden van het jaar wel tot 100.000 stuks. Het is mistig en werkelijk ijskoud (is wel weer een pluspunt voor de lucht die deze jongens en meisjes afgeven) dus het fotomoment duurt niet al te lang maar net lang genoeg voor Kaleb om een heerlijke lunch klaar te zetten.

Verder zo die gaat en tegen 3 uur arriveren we in Swakopmund waar we langs alle trekpleisters worden gereden en we zelf na inchecken bij Travellers Lodge Amanpuri kunnen bezoeken. We spreken af gezamenlijk te gaan dineren in The Lighthouse en zien elkaar weer om half 7 bij de lodge.

Joke en ik gaan Swakop een beetje verkennen en dan terug voor een lekkere warme douche en schone, niet naar rook stinkende kleding. We hebben heerlijk gegeten, wel wat veel, en het was erg gezellig. Zelfs de Engelsen waren aanspreekbaar en leuk, komt dat door onze goede invloed of door die twee flessen rode wijn? Laten we het houden op een beetje van beide :-). Tegen 10 uur is het restaurant leeg en zijn we de laatsten die vertrekken en met onze buikjes rond vallen we in een diepe slaap vol dromen.